Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

ΜΙΚΡΟΚΕΙΜΕΝΟ ΔΕΥΤΕΡΟ/ εφαρμογή θεωρίας
«Το σχολείο αποβλέπει κυρίως στην ανάπτυξη του λογικού στοιχείου στο παιδί. Και όπως είναι σήμερα γνωστό, η υπερτροφία του λογικού στοιχείου πληρώνεται με την ατροφία των υπολοίπων». Να σχολιάσετε σε μια παράγραφο την άποψη του συγγραφέα στο παραπάνω χωρίο.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η λειτουργία του σχολείου στις μέρες μας είναι πολύ περιορισμένη. Ουσιαστικά, διαποτίζει με ρηχές και ξερές γνώσεις τα νεανικά μυαλά με σκοπό τη μαζοποίηση και ομοιομορφία. Η λογική πρέπει να αποτελεί το βασικό στοιχείο του ανθρώπου πράγμα που εμποδίζει τα παιδιά να αναπτύξουν το ελεύθερο πνεύμα της αμφισβήτησης και να καλλιεργήσουν την φαντασία τους. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι προβάλλονται μόνο εμπορικοποιημένα πρότυπα σε όλους τους τομείς: στο ντύσιμο , το φαγητό, τη μουσική ... Ως εκ τούτου η νέα γενιά αποκαλύπτεται μουντή, αδιάφορη και απόλυτα επιφανειακή. (91 λέξεις)

 ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: Η λειτουργία του σχολείου στις μέρες μας είναι πολύ περιορισμένη. 
ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ, ΣΚΟΠΟΣ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Ουσιαστικά , διαποτίζει με ρηχές και ξερές γνώσεις τα νεανικά μυαλά με σκοπό τη μαζοποίηση και ομοιομορφία. 
ΑΙΤΙΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Η λογική αντιμετωπίζεται σαν το βασικό στοιχείο του ανθρώπου, πράγμα που εμποδίζει τα παιδιά να αναπτύξουν το ελεύθερο πνεύμα της αμφισβήτησης και να καλλιεργήσουν την φαντασία τους.
ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ/ παράδειγμα: Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι μέσω του σχολείου προβάλλονται μόνο εμπορικοποιημένα πρότυπα σε πολλούς τομείς : στο ντύσιμο, το φαγητό, τον τρόπο σκέψης: ↑ 
ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΑ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ως εκ τούτου η νέα γενιά αποκαλύπτεται μουντή, αδιάφορη και απόλυτα επιφανειακή. 


[ Θωμάς Μυλωνάς, Φιλόλογος]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου